неделя, 10 май 2020 г.

Чийзкейк без захар

               Напоследък желанието ми да експериментирам в кухнята е голямо и мисля да ви споделям някои по-интересни рецепти. Откакто започнах да се интересувам от здравословно хранене, почти всяко хранене за мен си го приготвям у дома и рядко можете да ме виждате да хапвам навън. Ако го правя, то е с пица, салата, месо и картофи. Разбира се, има и изключения. Но предпочитам да знам какво има в храната, която консумирам и това ме предизвиква да търся нови и вкусни варианти за разнообразие на "режимните" ми лесни рецепти. И днес ще ви споделя един вкусен и много ароматен свеж чийзкейк. В него няма бисквити и краве масло, нито пък пудра захар и сладкарска сметана. Няма и маскарпоне. Лесен за изпълнение, а и красив е крайния вариант.


               Всичко необходимо за него са ви ядки, извара или скир и заквасена сметана, малко кленов сироп или агаве за подслаждане (може и еритритол) и няколко фурми. Няма желатин и биене с миксер. Всичко на ръка за няколко минути. Плодовете за украса са по желание и каквито имате у дома. Сега е сезона на ягодите - яжте колкото ви сърце иска! Вкусни, полезни и нискокалорични са!


                Не се тревожете, ако нямате рингове. Направете си в чашки за сладолед или купички за крем брюле. Ако сте повече хора, формата с падащо дъно е чудесен вариант. Аз наскоро си взех два малки ринга и имах желание да ги пробвам. Затова ви презентирам по този начин. Е, удоволствието е пълно и си струва. Затова ако се подвизавате често в кухнята и обичате сладкиши, не отлагайте покупката им. Ще ви накарат да готвите с по-голяма охота. ;)


                И така, за 4-5 порции в зависимост от съда, в който ще правите, са ви нужни:


                170 - 200 гр. сурови ядки /аз ползвах орехи и кашу/
                1 с.л. разтопено кокосово масло
                6-7 фурми, ако са малки
                300 гр. извара /обезмаслена или кремообразна/, може и да смесите със Skyr
                200 гр. заквасена сметана
                ванилия
                кленов сироп
                пресни или замразени горски плодове

                Аз направих първия пласт крем цветен. За целта пасирах няколко къпини, за да се получи плавна преливка. Вдъхнови ме суровата торта на Силвена Роу. Но ако нямате тъмни плодове, можете да пропуснете. Това няма да промени вкуса!


               Смилате в чопър ядките и фурмите. Може да ползвате само орехи и фурми, също става много добра комбинацията. Но пастата, която се получава с кашуто, е изключително приятна и си струва да опитате. А с фурмите и техния естествен карамелен аромат, ви уверявам че няма да потърсите бисквитите на Роден край или Еверест. Добавяте и разтопеното кокосово масло. Може да се пропусне, защото ядките са мазни и с малко вода също стягат. Блата ви ще е влажен и няма да се рони!


                Притискате получената основа на дъното на формите и прибирате в хладилник или фризер да стегнат за час. Може да ги оставите и цяло денонощие. Крема разбърквате с телена бъркалка или дори с лъжичка. Ако не приготвяте за повод и държите да е перфектно гладък, не е необходимо да цапате миксера. Изварата, скира и заквасената сметана са достатъчно кремообразни и бързо се смесват до гладко кремче. Наливате на тънка струйка от кленовия сироп до желаната сладост. За мен повече от 50 мл не е необходимо. Фурмите придават също и става много сладко! Ваниловата захар не е наложаща съставка в случая, но и тя си пуска аромата, та щипка от нея не е зле да сложите. Прибавяте към една част къпините /моите са замразени и ги пускам в микровълнова за около минута/ и пасирате с вилица. Аз не ги правя на каша, а оставям парченца. Прехвърлям върху стегналата основа и ако имате време, може да изчакате да стегне. Аз нанесох директно и останалия /бял/ крем. Украсявате с плодовете сега или на следващия ден преди сервиране, ако не желаете да пускат от цвета си и пуснат цвят.



                Прибирате в хладилника да стяга за едно денонощие или цял ден. В случай че бързате или искате перфектни парчета, си сложете желатин. Вече няколко пъти правя кремчето и винаги стяга дори без него. Изварата и скира са с плътна консистенция, така че за домашните не е нужно да го разваляте и 'желирате' според мен. А при мен от ринговете излезна идеален след ден, така че отпада като вариант да му добавям стягащ агент. :)


               За разкош поръсих плодовете с кокосови стърготини и малко кокосов чипс. С тях насладата е пълна!
               

Няма коментари:

Публикуване на коментар