вторник, 7 септември 2021 г.

Guerlain La Petite Robe Noire Eau Fraiche

           Guerlain са една от любимите ми марки за аромати и рядко се случва да не ми хареса тяхно произведение. Разбира се има някои, които просто не ги усещам като мои и подходящи дали за възрастта, дали заради излъчването и стила ми. Но е факт, че правят страхотни парфюми и слабо почти няма. Днес ще си говорим за един спрян, ако не греша представител на линията Малка черна рокля, който все още се намира онлайн и на добра цена. И в случай че сте от хората, които носят ефирни, леки и свежи женствени аромати, не понасяте силните и натрапчиви гурмета - La petite robe noire Eau Fraiche много би ви харесал.


             Комбинацията от сочна вишна със свежа зеленина, леко сапунени цитрусови нотки с много красив лимон, сякаш е потопен в чаша с вода, поръсен с шам фъстък и нежен бадемов цвят, обвит в листенца роза и фрезия ... правят излъчването на La Petite Robe Noire Eau Fraiche изключително красиво. Много деликатен, ефирен и женствен е. Представете си най-фината и луксозна копринена рокля, галеща нежната кожа на млада девойка. Не напразно Thierry Wasser е неговия създател.


               Не очаквайте главозамайващо излъчване и нещо, което ще грабне всеки или ще остави диря след себе си. Сега са модерни друг тип аромати - сладки, сочни плодови, амброви,с уд или в стил Бакара руж. Затова и малко от вас биха оценили всъщност тази Рокля. Трябва да имате богат опит в парфюмния свят според мен или просто да харесвате Chanel Chance Eau Fraiche, Valentino Donna Rosa Verde, John Galliano Parlez-Moi d'Amour Eau Fraiche, за да усетите и разберете какво имам предвид. Давам ви пример с колежка, на която класическата Черна рокля е любима. Когато го подуши каза "мирише ми на евтин ароматизатор за стая". Въобще не намирала общо с друго. За мен имат, но като човек пробвал и изучавал стотици парфюми, носа вече е с различен капацитет.


                La Petite Robe Noire Eau Fraiche е с богата пирамида, но е като малко мъркащо котенце до другите от линията. Това са свежите листенца роза в ранна пролетна сутрин, едва отворилите се пъпчици на клонките, когато отваряте прозореца и чистия въздух навлиза в стаята, примесен със зеленината и сочната трева, слънцето изгрява току що, а птичките пеят по дръвчетата и дръвчетата разпукват цветовете си. 


               Изключително деликатен зелен флорал с меки плодови акорди от вишна с червени плодове, бял мускус и мека бадемова база от мляко с шам фъстък, чувствена тонка без да му придава топлота с познатите й качества.

                 В началото много добре могат да се усетят сочните цитруси и особено лимона. Но той е като потопени резенчета в чаша свежа вода, както ви споменах. Не е горчив, а със сапунен привкус, в премерени граници и звучащ луксозно. Ухае ми на току що измита кожа, след душ и покрита с лимонено-мускусно мляко. Има и портокалов цвят, който при мен изчезва бързо. Бих казала че звучи повече като нероли обаче. 


                 Тези връхни нотки отшумяват бързо. Няколко минути след това започват да се появяват вишната с фрезии и бадемов цвят. Така умело са преплитат, че нито червения плод доминира, нито пък белите цветя са прекалено натрапчиви. Например като във Versace Vanitas - там фрезиите са много ярки. Не и тук. Представете си кошница от плодове и цветя, в която всяко стръкче е на точното място и няма нищичко в повече. Жасмина също е красиво представен и не нагарча, както в някои зелени чайове, а освежава и е в умерени дози. Поносими, дори за мен леко орязани са розите. Не ги регистрирам почти, защото са от най-нежните, подобни са и в Mon Guerlain Bloom of rose EDT. Нямат нищо общо с българските маслени. 


                 Малините и ягодите тук явно не са узрели или вишната с бадемовите цветчета са ги скрили, така че да не ги видя изобщо. Самата комбинация ми напомня малко на Marc Jacobs Daisy EDT, но е по-сочна и зелена. Но истина е, че те не ми липсват и се наслаждавам именно на тръпчивата вишна с бадем и фрезия. Звучат толкова младежнко и невинно, успокояват ме и именно затова ми е фаворит за.... сън. Обожавам да го пръскам вечер след душ и директно преди да си легна. Буквално се разтапям и заспивам за минути, действа ми толкова добре.


                 В базата има още от любимия ми бадемов цвят и той се усеща чудесно. Мек и млечен, с хрупкав шам фъстък и бял мускус. Ядковия акцент е пресъздал светлите зелени листа на младите дръвчета. Не си мислете за турски десерт, защото той звучи по съвсем друг начин в тях. Има едва загатната дълбочина от пачули, колкото да балансира всички нотки и буквално щипка ванилия за разкош.

                Трайността му е малка /EDT концентрация е/ и до час след добро напръскване спирам да го усещам, но ми действа като афродизиак преди сън и можете да си представите колко го харесвам щом за 3 месеца съм свалила 1 пръст от флакона сред още 200 други. Напоследък имам нужда от точно това след дълъг работен ден или за свежест след разходка в горещините.

Няма коментари:

Публикуване на коментар