понеделник, 4 август 2014 г.

Един забавен уикенд в Одрин

    Здравейте красавици :))

    Вчерашния ден беше изпълнен с много емоции и се върнах макар и доста изморена, заредена с енергия и позитивизъм. За втори път ходя в градчето, миналото лято пак по същото време направихме една разходка и ми е приятно мястото. Пак бих се върнала, дори след перипетиите и неволите вчера. Не знам от сериалите или от някои мои колеги, но се привързах към страната. Единствено не приемам някои от обичаите им, прекалено крайни и странни са ми. Турците са много гостоприемни и за миг не съм се чувствала неспокойно, а все едно съм в родината. Ще ви разкажа как мина деня и покажа какво видях и купих. Тръгнах с нагласата за баклава, пишмане, някои дребни нещица, но не се разминах отново и с глезотийки за блогърската ми душа. Започвам, а вие се въоражете с търпение.
     В петък вечерта към 8 телефона звънна, беше братовчеда на майка ми и пита "идва ли ти се в Турция". Е, що за въпрос??? Щом е за хоцкане, Ивчето винаги е готова. :) Речено-сторено. Сутринта в 7,30 отпътувахме и към 9 бяхме на границата. Такива опашки не са виждали те, а ходят по няколко пъти в годината. Чакахме близо час и половина. Имаше някакви ремонти на "будките", та предвижването ставаше още по-бавно.


   Изтръпнахме, защото бяха забравили актовете за раждане на децата, а те са с фамилиите на дядото. Проверяващият обаче при вида на отчаяните ни физиономии и че сме чакали толкова дълго, ни пусна. Разбран човек се оказа. Така потеглихме доволни и щастливи към крайната точка на пътуването. :)

       Забравих да спомена, че и ни валя 2 пъти, затумрено и клонещо към есен време.


След като стигнахме Одрин обаче и минахме за половин час през един закрит пазар за плодове и зеленчуци, изпече слънце и все едно не беше капвало грам.
       Макар да има лоша слава, аз си взех круши, грозде и зелена салата от там. Не мога да кажа, че се различават от нашите. Много са ми вкусни. Круши такива от кога търсех, но при нас няма. Е, не са евтини - по 4 и 5 лири вървят килограма (0,70 лв е 1 лира). Аз обаче си угаждам и не пестя щом става въпрос за храна. Зелената салата е скъпа обаче и то  доста - 2,50 лири е 1 бройка. Гроздето върви също около 4 лири. Но стига толкова за яденето. А, купих си и едни сладруски чорапки в любимият ми син цвят и десен - точки. :)

       Първата спирка беше Margi Outlet. Не знам мол ли да го нарека, но е приятно място за шопинг в топлите месеци от годината. Има пейки между магазините, детски колички и влакчета за малчуганите, кафенца и заведения. Открито е, не като нашите молове.






Дрешки, аксесоари, козметика... от всичко по малко на едно място. Разглеждате на спокойствие и по възможност си тръгвате с нещо готино, както направих и аз. :)


      Най-много се забавихме в магазин DeFacto, който е подобен на LC Waikiki, Terranova, Calliope, но някак свеж и непринуден. Обстановката за мен бе друга и по-приятна от натоварените в нашите. Нямаше много хора, разглеждахме и пробвахме на спокойствие. Цените са ниски. Имаше интересни аксесоари. Много се чудех на това колие, но не можех да си представя с какво ще го сложа. Тръгнах си със сладурска пижамка, еспадрили (поправете ме, ако не се казват така) и портмоне.






    Цвета е много светло ментово, имаше и в бледорозово също. Както и доста други модели.



     След като откарахме почти час там, минахме през Watsons. Невъзможно за мен място за пропускане.
                                 

    От там си тръгнах с 2 лака от все още непродаваната у нас серия Color Expert (Golden Rose) в коралово (15) и тъмнокафяв шимър (32), както и един приятен цвят от Nude на Pastel - 751 Bride. Видях и прословутите маски на Montagne Jeunesse, но се кротнах само с един ексфолиант, който не съм виждала тук. Продаваха и в кутийка 3 или 4 бройки по 10 лири, ако не се лъжа. А самостоятелно бяха по 3,99 лири. Останалата козметика, особено декоративната е по-скъпа от тук. Руж или фдт на Лореал беше 50 лири, което е 35 лв.




    С този магазин приключихме в аутлета, защото времето напредваше и се отправихме към складовете, за да си купим баклава и някои други стоки. Ужасно вкусни са им десертите. Едва се удържах, защото много обичам сладко. 
    Подтикната от 2 съфорумки, които ме увериха за качеството на шампоаните, си купих препоръчаните  Blendax & Pantene. Много тъпо, защото всичко е написано на турски и се ръководих единствено от надписа normal. Купих и голяма опаковка от Head & Shoulders Classic за баща ми. Аз също го ползвам, но рядко вече. Ароматизатора ми е любим, но беше останал само този вид и купих един. Тук също се предлагат, затова не страдам.    


     Напазарувахме и тук, оставихме багажа и колата на паркинг, след което се запътихме към центъра. Такова слънце печеше и добре, че ги има фонтаните да разхлаждат.




 Хапнахме по един сладолед. На доста места се продава. Тип "Рафи", но не толкова сладък. Топват го в орещ шоколад, който за миг стяга и овалват в ядки, но честно казано Raffy си ми харесва повече.


      Продължихме нагоре по улицата като влезнахме да обядваме. Луди хора, първо десерта, а след това основното ядене. Продъниха ми ушите за пържения телешки дроб, та го опитахме. Сервираха и някакви техни предястия, май са по-скоро подправки. Какви обаче.... не ги опитах след като физиономията на братовчедка ми стана червена след едно близване.

  
    Аз исках кюфтенца, но какви бяха те - 3 броя по 2 хапки. :))) Подчертавам обаче - телешки.


     На излизане от заведението ти слагат на ръцете нещо от типа на антибактериален гел, но течно като вода и ти дават кърпичка да се избършеш. Част от обичаите им явно. Благодарихме и продължихме. Следващото набелязано бе да намерим парфюмерията EZGI от миналата година. Нищо, че бях опукала всички лири до стотинка. Имаше левове. :)))
     Имам навик да кътам в някоя част от портмонето пари, защото се знам какви ги върша като видя магазини и особено козметични. Като луд с картечница съм. 



 За радост не взех нищо, но очите ми станаха на понички от щанда на theBalm, който миналото лято липсваше. Пробвах Cindy-Lou Мanizer и го харесах много. Затова ще чакам намаление във feelunique и май ще е мой.Струваше 35 лв. Имаше доста интересни неща, но бързах и не иска да прегрешавам. Навръщане по пътя си писах с приятелка и тя ми нахвали палитрата им "Meet matt nude", но всичко в магазина трябваше да отварям и понеже набързо тествах това-онова, не успях да разгледам подробно. Ако знаех щях да я пробвам, но после видях къде стои на снимката. Нищо де, затова пък си поръчах кафявата Zoeva. :)


Доразгледах останалите марки, сред които Pastel, Flormar, Deborah, Loreal, Golden  Rose, Note (за първи път я виждам) и тръгнахме.



   Много заведения за дюнери и сладолед/баклава и разни сладки, магазини за дрехи и най-вече лъскави витрини с бижутерия. Очите ти остават в колиетата.



     Yves Rocher, козметика с роза, сладкарски изделия, рокли... като казах роза на пазара за плодове и зеленчуци до Margi Outlet видях сергия, на която продаваха няколко български крема.





     Хапнахме по още един сладолед и беше време да тръгваме. Да, но аз помня магазина на ъгъла за дрехите, в който напирах да влезна още преди да продължим по главната. Миналата година пак го посетихме, но тогава се разминах. Аха да подминем и сега, но нееее. И там ме чакаше най-сладката жълта рокля. Още щом я видях знаех, че трябва да премеря. Пак уж само да се видя, но не успях да излезна без нея. Лири, левове.... и е моя! Чудих се мъничко, ама знаех - ще има да мрънкам цял месец, ако не я бях взела. Пък и ми предстои хубав повод, за който мисля да я сложа. Само да измисля аксесоарите!





    Така вече - спокойна и щастлива можех да се тръгна.
    Стигнахме границата и отново километрични опашки. Почти 2 часа чакане, дъжд ни валя за трети път, аз се полигавих...че беше голЕма скука. Пробвах очилата на другите. :)







   Минахме благополучно без много проверки и спряхме в Капитан Андреево за студена вода и тоалетна. И отново ни наваля, този път добре и да се намокрим, та тогава сме готови. На излизане в Хасково неможеше да мине без проблеми и опаааа "спукахме гума". Хайде сега вадете всичко от багажника, за да сменяме. Отиде още половин час. След това вече нямаше какво повече да се случи и се прибрахме живи и здрави с едно наум "този ден никога няма да го забравим". Имаше много смях, изкарахме си добре и останахме доволни.




    Надявам се да ви е било интересно и скоро ще разказвам за едно друго пътуване, което предстои и ще бъде по-вълнуващо. Нямам търпение!


    .... и между другото - тези сандали са страшно удобни и събраха много погледи. Сутринта обух в 7,30 и вечерта ги свалих в 21,30. За първи път ми се случва да издържа толкова. Роклята също се оказа много подходяща. Като се има предвид, че това е цвета на страната. А моя колежка и добра приятелка-туркиня ми подари преди няколко дни тази гривна за рождения ден, която е с един от типичните "знаци" и в мой любим нюанс.


    Грима за роклята беше молива MegaImpact (Avon) в цвят Cobalt, който се отпечата малко на коста, но като цяло съм доволна. За устните избрах любимото Revlon Cherries in the snow, което бие всичко по трайност. Сложено в 7,30 издържа с леко избледняване до 13,30. Братовчедката супер учудена и пита какво е, че е толкова трайно. Поднових 2 или 3 пъти като само запълвах. В 18,30 вече нямах сили. Изморена направих едно селфи. :)))



    За край да вмъкна и последните нещица, които взех от Avon.
    Ексфолиант за тяло от последната спа серия с акай бери, новият кремообразен душ гел в любимият ми аромат Reflection и червила "Bare Ruby", "Rich Merlot" от серията за грижа за устните Ultra Color Absolute + 3 мострички на нови аромати.


15 коментара:

  1. Супер е било :) И на мен много ми се ходи в Турция,но в Истанбул :)
    Предимно да ям обаче :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Другият месец съм на екскурзия точно там...:) Нямам търпение вече. Била съм в Мармарис, Кушадасъ и Измир, но Истанбул е друго.

      Изтриване
  2. Ох в обувчиците съм влюбена, супер сладурски са!
    Ей са идвам да ти ги открадна :D

    ОтговорИзтриване
  3. Ааааа роклята и сандалите от предния пост, дето чакам да ги видят, ти стоят страхотно <3 И новата жълта рокля е супер (и останалите покупки).Аз се очертава другия месец да ходя в Кушадасъ и от сега се чудя какво козметично мога да намеря и купя там :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерсииии. Доста хора ме харесаха с роклята и питаха откъде е. Добре, че я поръчах. В курортните градове да ти кажа, поне когато аз ходих нямаше почти козметични магазини и освен това е по-скъпо. Аз бях за ден в Кушадасъ, но и там, и в Мармарис наблягат на сувенирите, локума, дрехи (откровено казано парцали), злата, кожени якета (тях си заслужава да погледнеш и ако се спазариш, можеш да си тръгнеш с хубаво яке за нормална цена). Като пример мога да ти дам онзи лосион на Dalan с маслината, за който имам публикация. Заведоха ни в едно като фабрика и там показваха как произвеждат сладкишите и се продаваха доста неща. Там лосиона струваше 30 лири (250 мл опаковката). В хранителен магазин срещу хотела ни беше 18 лири, а аз от Одрин от складовете го купих за 8 лири. Моето мнение е, че тези градове са подходящи за плаж и почивка, някоя дрехи ако можеш да спазариш и това е. Портмонета и чанти, сандали също бяха скъпи. В Мармарис близо до хотела ни имаше малък мол и там продаваха готини неща, цените са като в нашите молове. Има и евтино, и скъпо. Разгледай какви магазини има от сега в Кушадасъ и си запиши. Аз обикновено така правя. Адреси и какво искам да потърся. :)

      Изтриване
    2. Мерси за съветите :)) Не се бях сетила да гледам предварително.Явно ще си остана предимно с почивката :))

      Изтриване
    3. Отдай се на релакс и посети забележителности, ако има интересни такива. Не мисли за козметика. Отърси се малко от реалността. :)

      Изтриване
  4. Браво!страхотна публикация, с много лъчезарност и настроение!много се разведрих като я прочетох:)аз също много харесвам и Одрин, и Истанбул.
    Още много такива прекрасни преживявания и съответно поводи за готини публикации ти желая.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря. Живот и здраве, другият месец ще разкажа за пътуването до Истанбул. Голям мерак ми е от години, най-сетне ще осъществя тази моя мечта. :)

      Изтриване
  5. Здравей. :) Скоро ми предстои пътуване до Одрин и много искам да отида до този магазин EZGI. Много се зарадвах като разбрах, че имат щанд на theBalm и ми се иска да си купя нещичко на марката. Магазинът някъде на центъра на града ли се намира и въобще на лесно място ли е, или поне да можеш да ми кажеш някой ориентир? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей. Ах, как ми се ходи и на мен. Щяхме миналият месец отново да направим разходка, но зелената карта беше изтекла. А бях си заплюла сума ти пуловерчета в Дефакто, мрън. :(
      Та сега по същество, не съм много по обясненията, но ще се опитам по спомен да ти кажа. Давам ти и адреса, запиши си на листче и попитай някой местен по главната (много са мили и ако знаят ще те упътят), ако не откриете, но едва ли - Tahmis Çarşısı No:18 Edirne Merkez. Значи вървите по главната нагоре, няма как да я сбъркате - тя е с много фонтани и магазини на познати марки като Ив Роше, Уайкики, има кафенета и т.н. Ние вървяхме отдясно последния път и когато стигнахме края (една джамия), завихме наляво и продължихме надолу. Вървите няколко минутки и ще видите отдалеч предполагам табелите. :)

      Изтриване
  6. Благодаря много за отзивчивостта! Обиколихме уличките и стигнахме до уреченото място.Не знам защо, но от поста ти останах с впечатлението, че в Ezgi имат щендер на theBalm,а като влязох се оказа, че няма(колко ли тъжна физиономия съм имала) В крайна сметка попитах една от продавачките и тя ме упъти за друг магазин малко по-надолу, в който има марката.С общи усилия намерих това, което търсих. :))) Благодаря още веднъж!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О,извини ме. Явно съм се объркала. Била е Nazar сигурно?

      Изтриване
  7. Името беше Gratis ,лилаво магазинче. :)

    ОтговорИзтриване