четвъртък, 22 септември 2016 г.

Любими "зелени" летни аромати

       Вече е есен, но накрая на всеки изминал сезон, е момента да направим равносметка какво е било на първо място и в нашия "топ". Избрах една от последните летни публикации, да е именно за ароматите, които много харесвам. Напоследък учудващо ми се пише повече за парфюми, отколкото за грим продукти. Явно имам нужда от разнообразие и да "избягам" от типичните за мен постове.
       Последните години всъщност замразих попълването на колекцията ми с нови флакони, освен с 3-4 това лято, защото всъщност рядко ми харесват новите "фланкъри" на известните марки, а и бюджетните и наличието на 100-тина, съвсем ме отказваше да трупам още и още. Това всъщност има и своя плюс - да се радвам и оценя наличните, да ги нося и освобождавам място за такива, които съм пожелала в миналото и искам да придобия в бъдеще. След този малък увод, пристъпвам към темата на днешния пост.


         Харесвам парфюмни композиции от почти от всяка "група", но през лятото определено наблягам на зелените, аква, солени, кокосови и плодови аромати. Ваниловите, силно дървесни и смолисти, захарни..... не са моите. При 30 + градуса не са онова, което аз желая да усещам не само върху себе си, но и околните. Температурите пречат на "топлите" и сладки нотки да се развият по онзи красив начин, както го правят през зимата. Затова ги оставям да чакат студ.
         Аромата започва с водка. Има необичайна солена нотка. Сякаш сте захапали парче лимон с малко сол, потопен в питие. Ухае на сочна зеленина, на почивка край гръцки остров. Много свежи и с лека тръпчивост водни акорди. Има и хубава момина сълза с жасмин. А красивите цветове на виолетка с божур, мека дървесина и ирис, правят аромата нежен като феерична рокля. Откривам перфектната ваканция във "First Premier Bouquet" на Van Cleef & Arpels. Чудесен парфюм за горещините край плажа и задушните морски нощи. :)
    



       Avon Expressions: Love to the fullest (by Reese Witherspoon) всъщност не е изобщо летен, нито зелен, но заради цвета на флакона и факта, че изразходих, реших да го включа и кажа няколко думи за него. Експрешънс беше ароматна линия в колаборация с Рийз Уидърспуун през 2011 г., от която имам още един парфюм (общо са 3). Заслужаваха си и трите. Много сполучливи бяха, но отдавна ги няма. Ейвън имат навика да спират всички свои качествени композиции, а и други продукти. Но да преминем към Love to the fullest.


        Аромата за мен е ванилен, но не типичния сладък и вкусен, топъл парфюм с ванилови нотки. За моя нос имаше онази лекарствена нотка. И най-странното е, че изобщо няма в състава, но очевидно амбрата в комбинация с иглика, вишни и божур прави завършека толкова "суров" и не за всеки вкус. Наситен и траен, усещам го с часове наред, но не беше моят.


        За Джет Фем Холидей ви говорих преди няколко дни. Любим и незаменим топъл кокосов аромат със сладка мента, щипка ванилия, мед и сладки плодове. Страхотен шлейф и наситеност. Ако го върнат някога отново, ви го препоръчвам с 2 ръце и 2 крака! Един от най-хубавите летни и като цяло парфюми, които познавам.


         Още един Ейвънски, но отново страшно сполучлив зелен аромат - TTA Always. Той е от първите луксозни попълнения на марката, който се продава от години и беше върнат в продажба, по молба на клиенти. Голяма глупост от страна на Avon, да спрат такъв за мен "шедьовър". Част е от прословутата трилогия Today Tomorrow Always.


        Началото е със сочна карамбола и киви, неузрели все още напълно и потопен в тях жасмин, запазил нежността и свежия аромат на своите цветчета. Уханна бяла лилия и червено лале, а най-прекрасната база от мускус, бамбук и мека дървесина. Това е най-хубавия ми аромат на екзотични зелени плодове, бели цветя и бамбук с нотки на мокра кора от дървесина. Не мога да опиша в какво блаженство се намирам, когато го нося. Трайност, шлейф, плътност..... всичко в "Always" е на ниво. Обожавам го! Освен това е в концентрация EDP, което е голям плюс за такъв тип.


       Имам почти всички излезнали аромати от трилогията и мога да кажа, че с някои изключения, си заслужават! А и редовно има много добри оферти. Дори върнаха лосионите и душ геловете към трите аромата. От идната 14 кампания можете да ги закупите по 6,90 - цък.


         И за любителите на сладостите има нещичко. Acqua di Gioia вече съм я "показвала", още в началото когато започнах да пиша. Розов пипер и божур правят аромат закачлив, а захарта му придава младежки характер.

    
       Ментата и лимона "убиват" онази типична вкусна и много накъртваща захарна сладост. Добавят му свежест, тръпчивост и осигуряват добра база за дъждовномокрия, кедър. Подходящ за млади и по-пораснали дами. Отново аромат с чудесна трайност и интензитет. Стилен и практичен флакон. Идеален за топлите, но най-вече леко хладни летни нощи и дни. :)



        И може би най-голямата ми парфюмна любов.... Emillio Pucci Vivara. Искам да разкажа повече за този разкошен парфюм в отделен пост, но все не ми стига нещо, защото е в такава за моя нос сложна комбинация, че едва ли ще намеря думи, с които да го опиша подобаващо и както заслужава. Толкова интересен, различен, стилен и класен дървеснозелен аромат е. Само ако го усетите, ще разберете за какво ви говоря.


      Започва с тръпчив бергамот, амарето и галбан. Свежите портокалови цветчета, жасмин и нарцис придават женственост, а базата е от ветивер, ирис и пачули. От типа на Нилските градини на покрива на Ерме е, за които ви говорих миналият месец тук. Но за мен е и доста различен. Определян като модерен шипър със своите остри и прашнозелени акорди, което се дължи на галбана. Ветивера е осезаем и успешно заменя дъбовия мъх в тази композиция. Ако харесвате лавандулата в мъжките и унисекс парфюми, тази част от Vivara ще ви грабне.


       За мен Вивара е един от най-добрите летни парфюми, излизали някога и на който не съм намерила заместител. Имам приятелка, която всеки път като съм с него ме пита "с какво си, много е хубаво?". Ако има откъде да пробвате и купите, не се замисляйте!
        
        Орифлейм не са царе на ароматите за разлика от Avon, но от старите им летни лимитки има попадения и едно от тях, за мен е Amazonia. Имам и мъжката, и дамската. Колко флакона съм поръчала за майка и татко, за познати, приятели не помня. Но определено бяха сполучливи и доста се харесваха. Имах крема за тяло от серията и ми беше абсолютен фаворит също!
         Отново бамбук в комбинация с бергамот, но тук липсва онази горчивина. Има меко начало от пасифлора, орлови нотки и водна линия. Базата му и тя е изключително комфортна. Мокра, напоена с влага кора от кедър и бамбук с малко мускус за чисто усещане!


         Estee Lauder Emerald Dream вече познавате и ако сте пропуснали публикацията ми за него, можете да си я припомните тук. Чуден за плажа!


           Пропуснах да снимам и в включа Hermes Un jardin Sur Le Toit, както и Missoni Acqua, но станаха доста флаконите и поста щеше да е километричен, а и много скоро имаха отделни публикации. Припомнете си ги, в случай че ви е интересно *Missoni, за Градините оставих линк по-горе. А кои са вашите любими аромати за това лято?


Няма коментари:

Публикуване на коментар