четвъртък, 6 август 2015 г.

Сьомга на тиган

     Обожавам риба и не пропускам поне веднъж или два пъти седмично да ям. Подходяща е за режима ми, полезна е и засища. Много обичам скумрия на скара, но откакто опитах сьомгата, макар и доста скъпа, от време на време като намеря прясна /охладена/, си купувам. Ужасно вкусна е тази риба! Буквално си облизвам пръстите и до трохичка, си изяждам парчето. Татко ми е по-добрия готвач у дома и той ми я приготвя на тиган, с много малко зехтин. Нужно ви е около 5 минути общо. Рибата е крехка и не е добре да се държи повече време, както и да се пече в обикновен тиган. Ползвайте тефлонов, за да не залепне. Ако не сте я опитвали, поправете се. Дори и сурова/пушена е хубава. В суши също ми хареса. ;)
     Относно цената и каква да търсим. Винаги купувайте от проверени и сигурни места. Прясната и охладена е най-добра. Не че като е била замразена не е, но си е друго. Ще ви ориентирам и в цените, за които съм купувала норвежка, ако не се лъжа. От Фишком - на едро около 19 лв/кг, от Метро - 26 лв /замразената беше с около лев по-скъпа, а пушената 43 лв!/
    И малко полезни и интересни факти за деликатесната риба, които споделям с вас, в случай че не сте запознати - тук.

           * леко печена на тиган - от Фишком, в средата остана леко сурова, напомни ми на суши

         Хранителни стойности на 100 г сьомга:

 182 ккал; 19 г мазнини; 12 г белтъчини; 0 г въглехидрати

* малко по-силно запечена/пържена - от Метро

     Тази си я взех готова от магазин за готвено в града. И тя беше много вкусна - всъщност това беше и първият път, в който си купих. Струваше 30 лв/кг и парченцето ми от 170 гр. излезна 5 лв, но повярвайте ми - струмаше си всяка стотинка!




     Информацията взех от тук.

     Не знам вие по колко грама ядете на веднъж, но аз един котлет си го изяждам спокойно с 1/2 или 1 среден домат за гарнитура. Засища ме и не ми е тежко. Мазна риба е, затова най-много 2 пъти седмично ям. Котлета ми е около 250 гр.

Няма коментари:

Публикуване на коментар