понеделник, 29 януари 2018 г.

DM Das Gesunde Plus Teebaumöl (масло от чаено дърво)

        Маслото от чаено дърво е познато от хилядолетия и използвано още от австралийските аборигени. Но учени през миналия век са започнали да го изследват заради широкия му обхват. Добива се от растение от семейството Melaleuca alternifolia. Името му идва от практиката, листата да се дъвчат като заместител на чая, но въпросното растение не се приема като чаена култура по принцип.
        Широкото му приложение като лечебно масло, се дължи на богатия състав от лечебни компоненти. То е с доказан антисептичен ефект. Лекува инфекции от вирусен, бактериален и гъбичен характер. Ползва се за третиране на рани, инфекции и възпаления на дихателните пътища. При кожни алергии и дерматит, акне, брадавици или ухапване от насекоми. Има още много ползи, но трябва да внимавате с дозировката и да проверите за алергични реакции. Знаете и за действието му върху пъпки, а днес аз ще говоря основно за ефекта му върху пърхута и раздразненията на скалпа като цяло. Защото именно поради тази причина го взех.


        Много марки го предлагат, но аз се спрях се на dm-ския вариант на тяхната собствена марка Das gesunde plus, защото чух Зорница от agleu да го препоръчва. Спомена, че излиза най-изгодно от останалите на пазара от този клас и реших да пробвам. Закупих флакона на 07.08 и към днешна дата съм малко под половината. Цената му беше около 6,50 лв. Количеството е 30 мл.
         Не само че успокоява скалпа и заздравява космените фоликули, но и премахва пърхута, а спомага и за растежа. По последната точка аз все още не съм забелязала резултат, но в дългосрочен план вероятно ще се отрази положително. При мазни коси също действа чудесно. Колежка вече го пробва, а нейния скалп се омазнява буквално за часове. Тя си взе на друга марка, но каза че е доволна.



         От край време имам проблем с пърхута и като сменям често шампоаните, явно попадам на такива, които ми дразнят скалпа. Писна ми да търся специално предназначени за целта, защото не всички действат. Head & Shoulders при мен помага, но и изсушава доста. Затова спрях да го купувам. Реших да се доверя и да дам шанс на маслото от чаено дърво. Ползвам го по препоръчания начин, като слагам 5-6 капки към шампоана, докато е в шепата ми и с пръст разбърквам да се хомогенизира. След това нанасям и сапунисвам хубаво. Понякога оставам и 1-2 минутки, за да подейства. Аромата му е силен и почти "убива" този на шампоана. И след баня вече едва се усеща.


         След 2-3 измивания, в рамките на 10 дни, пърхута изчезва. И още след първото се усеща облекчение. Имах период след шампоана на Dove Nutritive Solutions, когато ме сърбеше цялата глава и все едно съм с въшки. По цял ден ръката ми беше в главата, бях луднала. Спрях да се мия с въпросния шампоан и сърбежа спря. Но маслото вече го ползвам поне веднъж седмично. Имам навика да експериментирам с продуктите, и за да нямам проблеми, за мен стана задължително!

          Състав: Melaleuca alternifolia leaf oil, Limonene*, Linalool*. * natürlicher Bestandteil im ätherischen Öl
           Маслото се получава чрез лека парна дестилация от листата на чаено дърво. Няма цвят. С минимално съдържание от 39 % козметично активен терпиен-4-ол и под 3 % цинеол. 100 % естествено е.


          Пробвах го и няколко пъти върху пъпки и зачервявания, но сякаш не забелязах особен резултат. Нанасях с леко влажни ръце, за да не е чисто масло. Не ми щипеше, но не усетих да отминават по-бързо. Може би не съм ги хванала навреме.


         Смятам да подновя като го изразходя, а да пробвам как ще се отрази и по един от препоръчаните начини в сайта на ДМ. За дезодориране на подмишници и стъпала, да добавя няколко капки към водата за измиване. Ако имате болки в мускулите, действа отпускащо. Общо взето има безброй приложения. При проблем - погледнете дали не се препоръчва употребата на масло от чаено дърво, смесени със зехтин, вода, алое вера или друг продукт.
Не мисля че би навредило на някой. А вие ползвате ли го и за какво?

3 коментара:

  1. Много полезно ревю.В момента е доста намалено в dm,купих си го.Дано и при мен даде положителни резултати.

    ОтговорИзтриване
  2. От кой dm си го взела, защото в този до нас ми казаха, че към момента нямат и да проверя в dm на други места?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей. Купувала съм го преди 2 год от ДМ в Стара Загора.

      Изтриване