понеделник, 9 април 2018 г.

Постни бисквити с фурми и орехи

          Тази година освен класическите Великденски сладкиши, ми се отвори възможност да експериментирам с нещо по-различно и реших да направя тези хрупкави постни бисквитки с фурми. Имам колежка, която не консумира мляко и яйца, освен в сладолед, кекс или торта от време на време, а шефа ми пости и така се амбицирах да си поиграя. След като за една част правих козуначени кифлички и солени мъфини с моцарела и песто, за другите реших да е нещо без "плънка", а то се оказа наааай-добро. Мога да ви кажа, че нямаше човек опитал ги, който да не ме попита с какво съм ги правила и да потвърди колко са хубави. Както такива, които се стараят да се хранят сравнително здравословно, така и другата крайност. Някои дори ме помолиха да дам рецептата. Затова всъщност ви я споделям. Уверявам ви, че ще си оближете пръстите! Направих ги в сряда и до днес, когато си изядох останалите 2 бисквитки, бяха в перфектно състояние и сякаш още по-ароматни!



         По рецептата която използвах, авторката ги беше нарекла "курабии", но за мен са си като пълнзърнести и по-здравословен вариант на обикновените бисквити тип "мюсли", които се срещат в хранителните магазини. Аз както винаги добавих някои неща от себе си, а други промених. Но такива десерти според мен търпят много промени и почти всеки един продукт в тях може да се замени с друг, за да станат точно по ваш вкус.
          Аз не обичам фурми, самата текстура и сладост не са моите. Но явно като съставка към нещо хрупкаво, ги хапвам без проблем. Кутията с 9 био фурми пристигна преди 10 дни - от Балев Био ме изненадаха с няколко нещица по техен избор. И вместо да се мъча да ги ям една по една, си казах "защо не направя десерт, от който могат да хапнат и постещите?".



           За да не губя повече време и да ви държа в неведение, нека преминем към необходимите съставки и начина на приготвяне на тези страхотни и ароматни бисквитки. Стават хрупкави, в същото време крехки и приличат на маслени, но са по-вкусни заради ядките и лекотата на кокосовото масло.


            Рецептата взех от сайта gotvach.bg, а автор е Даниела Русева. Благодаря й за споделеното, нямаше да е толкова добър резултата без нейната "основа".

              - 130 гр фини овесени ядки (аз замених с едри, не съм ги мелила)
              - 130 г пълнозърнесто брашно (ползвах бяло, защото нямах друго)
              - 100 г орехи
              - 15 бр натурални фурми (ползвах 9-те, но са големи и напълно достатъчни)
              - 100 г кафява захар
              - 1 бакпулвер
              - 2 ванилии
              - 100 мл олио (аз сложих разтопено на водна баня кокосово масло dragon)
              - 100 мл газирана вода
              - пудра захар за поръсване

              Освен посочените, аз добавих пакетче кокосови стърготини и натроших малко замразени малини. Станаха 32 броя от посочените количества при мен. Следващия път смятам да увелича последните и да си купя пълнозърнесто брашно. Също бих заменила захарта с мед. А бих опитала и със стафиди, или пък сушени кайсии. От кокосовото масло станаха толкова ароматни, че още като отворите кутията ви лъха аромата. Моето е на dragon, но всяко хубаво би свършило работа. Купувала съм си го от Кауфланд (300 мл за 10 лв), виждала съм го и в Lidl сякаш, както и в био магазините. Върши ми работа за кожичките на ръцете, за да мажа тигана като си правя яйца или палачинки. Знаете че има много приложения и няма да изброявам всичко. Просто съм доволна от това и споделям опит.







                   Начин на приготвяне

                                                    * копирам го от сайта, като ще променя на места

        В купа се смесват брашното, овесените и ореховите ядки. Последните нарязвате на по-едро с нож или с подходяща за целта машинка (аз лично си купих натрошени и само начупих с ръце по-едрите парчета). Добавете захарта и бакпулвера и разбърквате сухите продукти. Костилките на фурмите се отделят и се овалват в брашното, за да не лепнат по ръцете и с ножица се наситняват, колкото може на по-дребно. Аз ги нарязах и тогава овалих. Прибавят се ванилията, олиото (при мен кокосовото масло) и газираната вода, разбъркайте и съберете продуктите.
         Става лепкаво тесто. Поръсете на масата 2-3 с.л. бяло брашно и изсипете сместа, а после доомесете да обере брашното и да стане в ръцете ви гладко тесто. Срежете го на две и всяка част разтеглете като фитил с диаметър 4-5 см. Нарежете с нож двата фитила през 1 см. Получените топчета оформете, като леко ги притиснете в длани на малки бисквити. Аз не съм правила фитил, а си късах от сместа и оформях топчета или бисквити в ръцете ми, като ръсих малко брашно при необходимост.



          Фурната се загрява предварително на 180 градуса и се пекат върху хартия за 10-15 минути (в зависимост колко е силна фурната ви и дали имате вентилатор). Още топли се поръсват с пудрата захар. Да ви е сладко!





           Споделете ми, ако решите да ги направите дали са ви харесали и как сте адаптирали рецептата по вашия вкус. :)


         Аз благодаря на екипа на Балев Био, че ме предизвикаха да излезна от зоната си на комфорт и да приготвя нещо по-здравословно, но дори в пъти по-вкусно от някои шоколадови десерти. Определено вече няма да гледам с половин око на фурмите. А догодина може би ще опитам отново с друга рецепта за козунаци, защото тазгодишната не ми се получи и станаха като хляб. Нещо обърках явно, но както и да е. Няма да се отказвам!


Няма коментари:

Публикуване на коментар