неделя, 12 април 2020 г.

Здравословно брауни с нахут

             Обичате ли сочните десерти с умерена сладост? А фурми? Вероятно и какаото ви е в любимите продукти. Този сладкиш съдържа всичко това и е много лесен за приготвяне. Не съдържа захар и дори може да се направи в суров (веган) вариант, но аз исках да имам протеин и затова го приготвих с яйца. В началото не ми вдъхна доверие, докато го бърках и почти бях сигурна, че няма да се получи нищо. Не успях да блендирам добре фурмите, поради което нахута си вземаше превес. Но не се отказах и го докарах до чудесен за мен вкус! Когато смесих всичко и престоя една нощ, браунито стана страхотно и определено засища глада за сладко. Толкова месесто, сочно, влажно и наситено е! Наподобява на тиква и нахутения намек е доста деликатен. Може би ако не знаех, не бих познала.


             Но няма да губя повече време, а ще ви споделя рецептата за приготвяне. Моята тавичка е квадратна и средна като размер, така че ако вашата е по-голяма и искате да е високо, удвоете или утроете количеството. Сместа не се разлива и надува като класическа кексова, остава в същото положение при изсипването й. Това позволява всъщност и да оформите в желана от вас форма и съответно дебелина.



               2 яйца (3 ако са малки)
               200 гр сварен нахут (ползвах от буркан)
               15 средни фурми (около 150 гр)
               120 мл ядково мляко от шам фъстък
               1 с.л. кокосово масло
               1 с.л. лимецово брашно (може и без)
               2 с.л. брашно от рожков
               1 с.л. какао
               шепа орехи за поръсване

               Можете да заместите брашното от лимец с друго или просто да увеличите какаото. Тези от Вас, които експериментират в кухнята, със сигурност знаят как трябва да изглежда тестото за подобен вид печиво. Браунито е с влажна текстура и затова сместа ви не бива да е много гъста.


               Разбивате яйцата и добавяте сварения нахут с фурмите, след което пасирате в блендер. Аз все още не съм си разучила приставките, та нарязах на ръка и въпреки че не стана хомогенно, пак имах успех. Така пък фурмите се усещат още повече и при всяка хапка, се виждат парченцата! След като сместа ви е пасирана, пресипвате в купа и добавяте ядковото мляко. Аромата на нахут ме уплаши, заради това реших че мога да опитам с вариант да добавя по-силен аромат, подходящ за целта. Напитката с шам фъстък съм ви хвалила неведнъж и вкуса е като на печени лешници. Толкова е ароматно и готино. Няма нужда от подслаждане, ако се прави овесена каша. А тук уби отчетливия нахутен привкус. След като се размеси, прибавяте разтопеното кокосово масло и следват сухите съставки. Брашната от рожков, лимец и какаото с щипка бакпулвер. Разбърквате хубаво, за да се смеси всичко добре и изсипвате на хартия за печене. Поръсвате с натрошени орехи или други ядки по желание, може и парченца черен шоколад. Слагате да се пече в загрята на 180 гр. фурна на горен и долен реотан. При мен беше готово за 17 минути. Всяка печка има различна сила, така че наблюдавайте и проверявайте с клечка. Когато видите фина коричка, която се чупи лесно - вадете!


                Преди да разрежете и прехвърлите в кутия, изчакайте да изстине напълно. Плътна е консистенцията му, но докато е топло е крехко. Затова е възможно да ви се разчупи някое парче в ръцете. :)


                Съхранявайте в кутия на хладно, най-добре в хладилник заради яйцата и така ще го запазите свежо за по-дълго. А и помага да се слеят всички съставки още по-добре. Когато престои два дни, става още по-вкусно и ароматно! Тогава всъщност отгоре вече я няма онази "матова" коричка, влажно и лъскаво стои. Но вкуса е просто неустоим!


                Ще използвам възможността да ви издам и нещо за себе си, което съм споделяла в социалните мрежи. Аз не обичах фурми, освен в подобни сладкиши или примесени с други сушени плодове, шоколад и какао. Странно, но е факт и вероятно вие също имате подобни странности. :)
                  Когато опитах фурмите Medjool обаче си промених мнението категорично! Както каза позната "мога да ги ям като бонбони". Толкова са месести, сочни и ароматни. Ако се обвият и в глазура от тъмен шоколад, става просто трепач!


                Вариант е и да им добавите орех посредата и хапнете с охота. Не ви е нужен шоколад.


                 И ето го любимото ми прословуто ядково мляко. Опитвала съм на Joya, Al pro, Adez, Scotti и това на Olympus си остава номер едно. Сега си взех неподсладеното им бадемово за проба, но вероятно ще го ползвам за печива.


              А ако не сте ползвали брашно от рожков и се чудите дали би могло да замести какаото, не може! Четох доста статии преди да започна да го използвам, но истината е че на цвят наподобява канела по-скоро. Не че не потъмнява, обаче вкуса е друг. Хубав е и въпреки това не бих заменила шоколадовия си намек с него. Върлите шоколици пък съвсем няма да останат удовлетворени. Но с фурмите са много добра комбинация и е едно от предпочитаните брашна за подобни сладки вкусотии.
 

                  Ами това е, ще се радвам ако приготвите браунито и ми споделите дали ви е харесало. А ако сте си правили вече, напишете ми каква е вашата рецепта. А аз смятам да опитам и с черен боб по-нататък. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар